דף הבית | אודות | תחומי עיסוק | תביעות בטיפולנו | חזון וערכים | שאלות ותשובות | מידע מקצועי | לקוחות כותבים | צור קשר




שם מלא
אימייל
טלפון
  



טופס תביעה רפואית הראל (תשוש נפש)


מהי תשישות נפש

תשושי נפש הם אנשים שסובלים מירידה קוגניטיבית היוצרת בעיות שונות במגוון תחומים בחיים.

נראה כי לא מעט ישראלים שמעו את המושג תשוש נפש או אף פגשו אדם שסובל מבעיה רפואית זו. תשישות נפש היא בעיה קשה הן עבור תשושי הנפש עצמם והן עבור האנשים שסובבים אותם, אשר צריכים להתמודד עם הטיפול בהם ועם ההיבטים האחרים הקשורים למצבם. לכן אין ספק שיש לטפל במצב זה בצורה רצינית על מנת ליצור שינוי שיקל על כולם.

 

תשישות נפש יכולה לבוא לידי ביטוי בפגיעה בזיכרון, בבעיות התמצאות שונות, באדישות רבה ואף בהפרעות התנהגות מטרידות. ברור לכולנו כי תופעות אלה בהחלט יכולות לסכן את האדם שסובל ממצב קשה כמו זה. במצבים כאלו מבוטחים של ביטוח סיעודי הראל למשל, מגיעים למצב שבו הם צריכים להגיש טופס תביעה רפואית הראל על מנת שיוכלו לממש את התשלומים לפי הפוליסה שרכשו בעבר.

 

מבחן התלות בעיני המבטחים

באופן לא מפתיע תשוש  נפש אינו מצליח להסתדר בעצמו ברוב המקרים והוא למעשה תלוי בזולת במשך רוב שעות היממה. לכן, הוא ו/או בני המשפחה נאלצים לממן מטפל צמוד. תשלום למטפל הינה הוצאה משמעותית, שעלולה להכביד על מצבו הכלכלי של תשוש הנפש ובני משפחתו. לפיכך, מי שרכש פוליסת ביטוח יוכל להגיש טופס תביעה רפואית הראל, להוכיח כי הוא עומד במבחן התלות בזולת ולקבל תשלומים לפי הפוליסה. התשלומים יסייעו במימון ההוצאות למטפל. המטפל יסייע לחולה בביצוע פעולות היומיום שהוא לא יכול לעשות וכמובן ישגיח עליו שלא יזיק לעצמו או לאחרים.

אם מי שהגיש טופס תביעה רפואית הראל אכן זקוק להשגחה במרבית שעות היממה בשל פגיעה קוגניטיבית וירידה אינטלקטואלית, הוא יוגדר ע"י חברת הביטוח כתשוש נפש. חלופה נוספת לקבלת תשלום עבור כיסוי סיעודי הינה חוסר יכולת לבצע כמה פעולות יומיומיות מתוך הפעולות הבאות: לאכול ולשתות, ללבוש בגדים, לשלוט על סוגריו, לקום, לשכב ולהתנייד בעצמו.  קבלת תשלום חודשי מחברת הביטוח תסייע למבוטח ולבני משפחתו לממן את הטיפול בו באמצעות עובד זר או מטפל אחר.

 

הבדיקה שקובעת את עתיד תביעת הביטוח של החולה

חברת הביטוח שולחת לביתו של המבוטח אחות או רופא, הבודקים את המבוטח ומחליטים מהי מידת התלות בזולת ובאם מצבו אכן מצדיק השגחה במרבית שעות היממה. לעתים קרובות חברת הביטוח מחליטה שלא לאשר את התשלום. זאת משום שלדעתה מצבו של האדם אינו קשה מספיק והוא אינו עונה לדעתה להגדרה של תשוש נפש. במקרים אלו יש צורך למצוא את דרך להפוך את ההחלטה כך שבסופו של דבר המבוטח יזכה לקבל תשלומים מחברת הביטוח. דרך יעילה הינה פנייה לעורך דין העוסק בתחום ביטוחי סיעוד, אשר יבדוק את נתוני המקרה ויפעל בהתאם לנדרש לצורך הגשת תביעה לבית המשפט, שתניב בסופו של דבר קבלת כספים מחברת הביטוח.

 

חשוב לדעת, כי ניתן לפנות לקבלת שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום של תביעות ביטוח סיעודי לא רק לאחר שחברת הביטוח דוחה את הפנייה, אלא כבר מההתחלה. כלומר, לפני הפנייה הראשונה לחברת הביטוח. פנייה מוקדמת לקבלת שירותיו של עו"ד יכולה לסייע רבות לזירוז אישור התביעה ולהצלחתה ללא צורך לנהל הליך משפטי בבית המשפט.
עו"ד מומחה בתחום זה יכול כבר בשלב הראשוני של מילוי טופס תביעה רפואית הראל, לעשות את הפעולות הנדרשות וגם להפנות את המבוטח לאבחונים ו/או למומחים רפואיים מתאימים, אשר יסייעו להוכיח כי מצבו עונה להגדרה של תשוש נפש. בדרך זו גוברים הסיכויים שהתביעה תאושר במהרה והמבוטח יקבל את התשלומים לפי הפוליסה.

 

© כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין אורנה זיסמן. 
אין להעתיק, לשכפל, להציג בפומבי, לתרגם, לשדר בכל אמצעי שהוא את התכנים המופיעים באתר זה ללא קבלת אישור מראש ובכתב מעו"ד אורנה זיסמן.
המידע באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ואינו בא להחליף ייעוץ משפטי. לפיכך, מי שיחליט על דעתו להסתמך על התכנים באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. 
כתיבת התכנים נעשתה בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד. לפיכך, בכל מקום בו נעשה שימוש בלשון זכר הכוונה היא גם לנקבה.